Groovy Grapes Tour - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu Groovy Grapes Tour - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu

Groovy Grapes Tour

Blijf op de hoogte en volg

05 December 2016 | Australië, Adelaide

Gisteravond ben ik aangekomen in Adelaide. Ik had een 3-daagse tour gedaan van Melbourne via de Great Ocean Road naar Grampians National park. Op vrijdagochtend werd ik om 06.45 opgehaald door Jason, de tour gide. Hij zou ons 3 dagen rondrijden en ons van alles laten zien. Ik zat in hetzelfde hostel als een Duitse man en een Engelse vrouw en moesten nog langs 3 hostels om uiteindelijk met een groepje van 12 mensen de tour te gaan doen. We waren met 5 Duitsers, 3 Engelsen, 2 Noorse meiden en een Spaanse mevrouw van 70 (en ik als Nederlander;)). Het was een super leuke groep. Op de eerste dag hebben we over de Great Ocean Road gereden en dat was echt super 'great', vandaar dus die naam haha. We zijn op verschillende plekken gestopt om foto's te maken van de mooie oceaan. Er was ook een plek waar je kaketoes en andere papegaai achtige vogels kon voeren. Jason had een pak met voer bij zich en toen we voer op onze handen kregen, vlogen de vogels gelijk op je hoofd en armen. Zelfs de kaketoes vlogen op je armen en ik kan je vertellen dat kaketoes vrij scherpe nagels hebben! Normaal deden ze dat niet, maar ze hadden waarschijnlijk honger, omdat er nog niet zoveel toeristen langs waren geweest. Een stuk van de Great Ocean Road was namelijk afgezet omdat er een mega fiets gebeuren plaatsvond. Honderden mensen die gingen fietsen. Wij hadden geluk en konden als 1 van de eersten weer de weg op. Ook heb ik toen m'n eerste wilde koala gespot die uiteraard lekker lag te tukken in een boom. Awesome!
We kwamen aan in een plaatsje Princetown, waar ongeveer 5 huizen, een camping en een pub te vinden was. Na een paar stukken pizza gegeten te hebben, zijn we naar de Twelve Apostles gegaan om de zonsondergang te bekijken. Het was echt heel mooi om te zien! De groep die richting Melbourne ging was er ook en we hebben 's avonds kaartspelletjes gedaan en lekker bier gedronken. Na 5,5 uurtjes slaap ging helaas de wekker weer en gingen we op weg naar een uitkijkpunt waar veel schip wrakken bleken te liggen. Wederom was dit uitzicht ook geweldig. In Tower Hill zijn we gaan lunchen in een vulkaan achtig iets. Hier liepen emoes (van die struisvogel achtige beesten) rond en sliepen er koala's in de bomen. Daarna reden we door naar Grampians National Park. Het was heel heet, dus was blij dat ik een korte broek had aangedaan. Hier heb ik op een groot weiland, waar ook kangoeroes lagen, voor het eerst met een boemerang gegooid. Het was leuk om te doen, maar niet hélemaal mijn ding. We gingen nog naar Mackenzie Fall, een waterval waar je eerst 260 treden af moest lopen om er te komen en daarna weer 260 treden op wat redelijk zwaar was, maar het was het zeker waard. We sliepen op Grampians Road in een heel chill huisje, waar we 's avonds weer lekker aan het bier gingen en ik ook voor het eerst Goon heb gedronken. Dat is zo zoet en zo smerig! Dus dat heb ik maar overgeslagen. Dit was alweer de laatste avond met een super leuke groep. Na 4,5 uur slaap ging de wekker weer. De zondag hebben we nog een hike gedaan waar we 2/3 uur hebben gelopen naar de top van een berg en ik een Walibi heb gezien. Daarna hebben we alleen maar in de bus gezeten richting Adelaide.
Vandaag in Adelaide ben ik met een paar mensen eerst rustig gaan ontbijten om vervolgens te gaan lopen richting een museum. Was erg interessant.
Met 6 mensen gaan we de tour morgen vervolgen richting Alice Springs, waar ik uiteindelijk 11 december zal aankomen. Dus ben erg benieuwd wat we tussendoor allemaal gaan doen. Spannuund!!

  • 05 December 2016 - 11:20

    Pa:

    Weer op de hoogte, leuk hoor!! Eens even de foto 's gaan opzoeken. Doei.

  • 05 December 2016 - 15:51

    Froukje:

    Ik heb nooit aan die kant geweest, dus heel leuk om te lezen wat je allemaal doet!! veeel plezier!! xxx

  • 06 December 2016 - 18:28

    Marijke:

    Super om je reis op deze manier te kunnen volgen. Ik zal je verslag regelmatig volgen. Heel veel plezier daar down under. Geniet Groetjes Marijke

  • 11 December 2016 - 22:02

    Crystel:

    Tesss, je klinkt enthousiast!! Wat doe je een leuke dingen ☺️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. 2016
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 4331

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 31 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: