Opeens in Australië - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu Opeens in Australië - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu

Opeens in Australië

Blijf op de hoogte en volg

30 November 2016 | Australië, North Melbourne

Heel veel mensen vroegen, en? Ga je ook een reisverslag maken? Uhm, ik denk het wel.. En ja hoor, hier is dan m'n eerste verhaal.
Ik zit in een koffietentje half dood te gaan, omdat de moeheid er opeens inhakt. Toch wel een lange vlucht achter de boeg. Het begon allemaal maandagavond, waar ik door m'n ouders, zus, Maurits en m'n lieve vriendinnetjes uitgezwaaid werd. Eerst nog wat probleempjes, want m'n paspoortnummer op m'n visum klopte niet. Er moest een 6 staan en er stond een 9. Het is ook zo moeilijk om dat goed te doen. Gelukkig niet zelf gedaan, maar wel zwaar irritant. Ik was er aardig relaxed onder, maar m'n vader iets minder volgens mij. Gelukkig is dat allemaal goed gekomen en toen kon m'n backpack afgevoerd worden. Na wat traantjes verder (lees: m'n lieve zus) toch maar richting de douane gegaan.
Ik vloog met Emirates eerst tot Dubai en het vliegtuig zat niet vol. Super chill, want de stoel naast mij was leeg en op de hoek zat een meneer. De stoelen voor mij waren ook leeg en uiteindelijk toch besloten om naar die rij te verkassen. (Anders ook zo vervelend voor die man als ik er steeds langs wil.) Ik kon super chill languit liggen op de stoelen zou je denken. Nou dat kon ik ook, totdat er 2 kindjes, die ergens voor mij zaten, een battle gingen houden wie het hardst kon huilen. Conclusie, ik lag iets minder chill en heb bijna niet geslapen op de 6 uur durende nachtvlucht.
In Dubai aangekomen was het daar iets van 8 uur 's ochtends en na 1,5 uur gewacht te hebben, op naar de volgende vlucht van dit keer 13 uur! Dit toestel was iets ouder en zat bijna helemaal vol. En dat die iets ouder was, was wel te merken. Toch minder beenruimte, stoel kon minder ver naar achter en er kwam maar aan 1 kant van m'n koptelefoon geluid uit. Pff, dikke zucht;) haha. Hier heb ik denk ik 3 uur totaal geslapen en de tijd ging daardoor erg langzaam.. Achteraf lijkt het dan toch wel weer snel te zijn gegaan. Maar goed, uiteindelijk veilig geland in Melbourne en had ik bijna m'n tv debuut gemaakt, want er stond een bord bij de douane met de tekst: "Channel 7 is filming its Border Security TV show here today." Helaas geen filmploeg gezien en toch maar doorgelopen richting de bussen. Daar een bus gepakt richting een station en vervolgens kon ik overstappen op een busje die me naar m'n hostel bracht. Chill!
Ik was om half 9 bij het hostel en kon pas 13 uur m'n kamer in. In die tussentijd kon ik m'n backpack in een locker doen, maar moest ik wel 2 Australische dollar hebben. En dat had ik niet, want ik was nog niet zo slim genoeg om al geld te pinnen op het vliegveld. Toen moest ik eerst 15 minuten (althans zo voelde het) met m'n backpack en rugzak lopen naar de dichtstbijzijnde ATM. Helemaal bezweet weer aangekomen bij het hostel, ging ik toch maar even 'snel' douchen en daarna de stad in gegaan en wat boodschapjes gedaan. Ik zit dan nu ook heerlijk aan een aardig droog broodje pindakaas dit verhaal af te maken. Het weer was vrij koud, maar nu het zonnetje door is gekomen is het heerlijk warm. Arme jullie, daar ver weg in de kou;) (Jullie zijn welkom hoor!)
Heb net m'n spullen op de kamer gedropt en alles ziet er prima uit. Kan niet wachten om te gaan slaaaapen.. Maar kreeg als tip om dat zo lang mogelijk uit te stellen in verband met de jetlag. We gaan eens kijken hoelang ik dit vol houd. Het voelt weer een beetje alsof ik op Spa ben als eerstejaars met m'n dispuut. Dan moet je verplicht hele nacht en ochtend opblijven. Heel zwaar, geloof me.
Nou, ik ga maar eens verder met m'n broodje pindakaas.

Kusjes!

P.S. Maart en Zoe, het lijkt alsof ik weer door Dublin loop met jullie^^ De stoplichten doen hier ook pjieuw...... Hahaha

  • 30 November 2016 - 10:23

    Maartje:

    Leuk om te lezen tes!
    Jeeej bij elk kruispunt inspector norse zingen ;)
    Slaap lekker alvast!

  • 01 December 2016 - 21:42

    Pa:

    Ha schat, leuk om te lezen hoor. Het is me dus gelukt deze site te vinden....... makkelijk zelfs!! Pindakaas??? Hebben ze die daar? Neem aan dat je Australië kennende, geen pot meegenomen hebt....... zeker zo klaar om aan de tour te beginnen. Veel plezier, pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. 2016
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 4333

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 31 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: