En nog een blog! - Reisverslag uit Whakahoro, Nieuw Zeeland van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu En nog een blog! - Reisverslag uit Whakahoro, Nieuw Zeeland van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu

En nog een blog!

Blijf op de hoogte en volg

02 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Whakahoro

Net toen ik m'n vorige blog had geüpload hoorde we opeens een keiharde knal achterin de bus waar ik zat.. Het leek alsof er keihard een fles wijn op de grond werd gesmeten en die in 1000 stukjes brak.. Maar we zagen niks, maar hadden helaas wel een lekke band. Gelukkig had het busje 2 achterwielen aan elke kant en 1 van de 4 banden was geëxplodeerd. We moesten in totaal 45 minuten wachten totdat we verder onze reis konden vervolgen naar Auckland, wat best mee viel. Daar aangekomen heb ik een lekkere burrito gegeten met Sarah en daarna heb ik een uur met Vera geskyped! Super leuk om weer even lekker bij te kletsen^^
De wekker ging weer vroeg de volgende ochtend en we gingen via Thames naar Hahei. We zaten daar in een super mooi park, waar speciaal allemaal huisjes voor Stray (bus organisatie) waren gebouwd met eigen keuken en een toilet gebouw. Het was super lekker weer, dus hebben we op een super mooi strand lekker gezond. Het water is hier een beetje te koud voor mij helaas.. Misschien ben ik nog gewend aan de Australische temperaturen (23-29 graden) ;)
Ik kom trouwens weer even terug op m'n vorige blog waar ik zei dat ik Stray niet zo chill vond. Eigenlijk is het best heel fijn, want het hostel wordt voor je geregeld en allemaal verschillende activiteiten die je kunt doen. En de buschauffeur is ook heel chill en je trekt veel met je groep om.
De volgende dag, op woensdag, konden we eindelijk lekker uitslapen! We gingen pas om 11 uur naar Hot water Beach, waar je een gat kunt graven en dan komt er heet water tevoorschijn. Het kan echt super heet zijn, (lees bijna kokend heet) dus als het vloed is komt er lekker koud zee water bij. Het was zo druk, dat we mooi van een afstand hebben gekeken.
Daarna hebben we voor 5 dollar een proeverij gedaan van verschillende likeuren. De meeste waren niet mijn smaak, maar de Limoncello (lekker zoet) smaakte goed.
Hierna ben ik met Sarah een hike gaan doen, 7,5 km, naar Cathedral Cove. Het was deze dag iets minder warm gelukkig, maar alsnog vrij zwaar om te doen. 's Avonds hebben we lekker pizza op het strand gegeten met de groep.

Op donderdag gingen we weer verder met de bus. Nu naar Raglan. En laat Doreth daar nu net wonen! Daar heb ik 's avonds mee afgesproken! Was zo raar en leuk tegelijk om haar hier te zien! Laatste x was denk ik 2 jaar geleden op Marloes haar afstudeerfeestje en nu opeens aan de andere kant van de wereld.
Voordat ik met Doreth had afgesproken, had ik de beste fish and chips gegeten met prachtig uitzicht. Daarna ben ik samen met Sarah, Andrew, Hans en Ben naar haar huis gegaan en daarna zijn we naar een kroeg gegaan waar een Zweedse gast optrad. Heel leuk!
Op vrijdag hebben we lekker uitgeslapen en heb ik samen met Sarah bij een parkeerplaats gelegen waar je mooi uitzicht had op alle surfers! Heel cool om te zien.
Op zaterdag ging de wekker om 6.15. Toen heb ik nog heel snel een paar minuten met Zoë gebeld en toen snel aangekleed en ontbeten. We zijn naar Waitomo Caves gereden waar ik een wateractiviteit ben gaan doen. Namelijk TumuTumu black water toobing. Je klimt via een ladder 7 meter naar beneden en gaat 2 uur door een grot heen lopen, zwemmen en op een band drijven. Heel vet en cool om te doen. Soms moest je tussen hele smalle stukjes door, dus was nog een uitdaging ook haha. Maar tis wel gelukt. Het water was hier wel echt koud. Rond de 13 graden. Daarna zijn we doorgereden naar Rotorua waar ik 3 nachten verbleef. Ik ben onder andere voor 3,50 naar het zwembad gegaan met Sarah en op zondag hebben we de finale van Australian Open gekeken en we waren voor Federer! Gelukkig dat die won!;)
Op dinsdag ging Sarah helaas richting het oosten en ik naar beneden. Ik heb 1,5 week met haar opgetrokken, dus toch wel raar om dan afscheid te moeten nemen.
Ik vertrok toen naar Lake Aniwhenua (feitje: wh wordt f. Dus je spreekt het uit als Anifenua)
Daar hebben we op een super mooie plek, met uitzicht op een meer, geslapen. Daar heb ik ook de haka geleerd.
Op woensdag zijn we naar Whakahoro gegaan, ook wel Blue Dock mountain genoemd. Maar eerst met een tussenstop in Taupo, waar ik eigenlijk zou gaan skydiven. We waren met 11 mensen en helaas hadden de eerste 7 geluk. Die mochten gaan skydiven. Toen wij in onze startblokken stonden om te gaan, werd het gecanceld na heel lang wachten vanwege de lage wolken. Balen!! Nu maar ergens anders proberen.
Ik heb woensdagavond Chili con carne gegeten, ondanks dat ik dat niet lekker vind. Maar misschien komt dat omdat ik nog steeds het gerecht herinner die m'n vader een x had gemaakt lang geleden en dat niet bepaald mijn 'smaak' was (sorry pa). Deze daarentegen smaakte super lekker! Maar misschien zat er meer gehakt dan bonen in.
De volgende dag heb ik paardgereden! Een tocht van 3 uur, echt super leuk, ook al gingen we niet zo snel;) We hadden wel slecht weer. Alleen maar regen! En het nadeel van dat is dat de crossing in het national park gecanceld is voor vandaag. Super balen! Want het schijnt zoo mooi daar te zijn. Ook al houd ik niet zo van wandelen, dit leek me echt leuk en keek er zelfs naar uit! Voordeel is dat ik geen 19 km (7 uur) hoef te lopen..

  • 02 Februari 2017 - 22:54

    Pa:

    Weer een prachtig verhaal, veel gedaan zeg! Fijn dan het eten nu wel lekker was, zal het gauw voor je klaar maken!! De keer waar jij het over had...... hoe oud was je, jaartje of 8,9... haha.

  • 03 Februari 2017 - 01:18

    :

    Nee, ik was 14 ofzo hoor;) we woonden al in Coevorden haha

  • 16 Februari 2017 - 10:07

    Leonie:

    Hoi Tessie,

    Nou nou je heb weer heel wat beleefd , en je hebt het nog steeds super naar je zin zo te lezen. Wat ik mij afvroeg is : wat is een haka? Nog nooit van gehoord.
    Ook het Tumu tumu black verhaal is spannend hoor, dit heeft wel een beetje weg van onder en door de hoge rotsen klimmen en klauteren door smalle spleten in het prachtige rotsgebergte Prachovske Skaly en Cesky Ray in Tjechie, maar dan onder de rotsen en in het water, lijkt mij ook leuk om te doen.
    En zo te horen leer je ook diverse "coole" sporten.
    Hier in Holland is het weer er nog niet zo naar om buiten activiteiten te doen, wij hebben gisteren een fietstocht gehouden, omdat ze mooi weer voorspelden, nu die wind was nog ijzig koud,met bevroren vingers en tenen weer thuis gekomen!
    Tessie geniet nog maar even voor dat je het weet zijn de dagen voorbij en zit je weer in the plane, terug naar huis.

    Groetjes van Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. 2016
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 4327

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 31 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: