Toen was ik in Nieuw Zeeland aangekomen - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu Toen was ik in Nieuw Zeeland aangekomen - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu

Toen was ik in Nieuw Zeeland aangekomen

Blijf op de hoogte en volg

23 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Paihia

Op woensdag middag ben ik aangekomen in Nieuw Zeeland! Whoop whoop.
Ik ging op woensdagochtend al vroeg weg uit Sydney, waarbij het om half 8 's ochtends al meer dan 30 graden was. Ik had een Opal card (een soort ov-kaart) waar nog iets meer dan 3 dollar op stond. Gelukkig kon ik daarmee nog inchecken en ik moest 4 haltes ofzo naar International. Met het uitchecken was het ritje blijkbaar iets van 17 dollar, waardoor ik in -13 nog wat dollar kwam te staan. Gelukkig kon ik het kaartje gewoon weg gooien en m'n reis vervolgen naar de incheckbalie en kostte me het ritje maar 3 dollar haha! Chill!
Nadat ik in Nieuw Zeeland aankwam en m'n spullen opnieuw door de X-ray moest doen, (moest iedereen hoor) voelde ik opeens wat gesnuffel aan m'n benen. Oeh een drugshond. Cool. Ik zeggen tegen de douanier, een klein vrouwtje met kort pittig kapsel, dat het zo goed is wat die honden kunnen doen.. Ze keek me boos/chagrijnig aan en liep weer verder zonder iets te zeggen. Toen ik m'n spullen weer had gepakt en naar de uitgang wilde lopen werd ik tegen gehouden door haar en moest de hond opnieuw ruiken aan m'n tassen of ik geen drugs bij me had. Nou, ik heb niks bij me hoor. Dus ik mocht doorlopen. Als tip, nooit iets zeggen, dat is blijkbaar verdacht. Oeps.
In Auckland aangekomen had ik al wat Nederlandse mensen ontmoet, waarmee ik 's avonds naar een kroeg ging waar je gratis pizza kon eten. Nou, daar moest je eerst wat voor doen. Namelijk limbodansen, stoelendans (zonder stoelen) en een ander spel. Hiermee kon je daarentegen ook verschillende prijzen mee winnen. Zoals skydiven en een surfkamp. Uiteindelijk heb ik 3 stukjes pizza gehad en een heleboel bier en geen prijs gewonnen..
Op donderdag heb ik eerst lekker uitgeslapen en daarna een hele tijd m'n route uitgestippeld met iemand van Stray travel. Het was even plannen en het vervelende van Stray vind ik dat je per se op elke plek moet stoppen, terwijl je misschien die plaats wel wilt overslaan. Er gaat niet elke dag een bus, wat het ook vervelend maakt. Gelukkig heb ik alle tijd, dat scheelt, maar andere backpackers willen juist meer tijd doorbrengen op het zuider eiland en zitten dan 'vast' op het noorder eiland. Voor de volgende keer dus een camper of auto huren! (Misschien een handige tip voor jullie maart en zoe)

Ik ben op vrijdag naar Paihia (richting het noorden) gegaan en kwam in de ochtend al in gesprek met een Nederlands meisje, Nina. In de bus waren er nog 2 Nederlandse meiden (Sabine en Mandy), wat Deense jongens, Duitsers, Engelsen, een Canadees en een meisje uit Wales (Sarah). Klein groepje, maar wel een leuke groep!
Het is nog steeds vrijdag in het verhaal en de Canadees is jarig op 21 januari en was 38 geworden, terwijl ik hem echt 10 jaar jonger schatte. Hij dacht dat hij die dag jarig was, omdat dat op een formulier stond. In het gesprek later op de avond, zei hij dat hij 2 dagen bleef en daarna weer weg ging op de 23e. Ik blijf 3 dagen hier en dacht ook op de 23e weg te gaan. Ik schrok me helemaal rot, want voor de laatste dag had ik al een tour geboekt en betaald! Ik gelijk naar m'n agenda, waar ik dus zag dat het (gelukkig) vrijdag 20 was, in plaats van 21. Hij zei dat ik nog de oude tijd had, maar toen hij zelf op z'n eigen mobiel keek kwam hij erachter dat het dus de 20e was en niet 21 en dat hij dus helemaal niet jarig was. Ik heb hem zo hard uitgelachen haha. Echt hilarisch. Hij vroeg zich ook al af waarom z'n moeder hem nog niet had gesmst. Uuh, omdat je nog niet jarig bent haha.

Op zaterdag zijn we met een grote groep naar Cape Reigna gegaan, waar we onder andere zijn wezen zand boarden. Dit was totaal niet mijn ding, want je hebt letterlijk overal zand als je weer beneden bent. In je ogen, mond, neus, oren, achter je oren, in je haar, in je bh... Etc..
Ik meende dat de tour inclusief mijn bus pas was, maar dat bleek dus niet zo te zijn.. Lekker onduidelijk, want ik heb een max pas, maar alleen mensen met een maximus pas kunnen dat gratis doen. Dus of ik nog ff 116 dollar wilde neer tikken.. Nou, nee! Omdat de tourgide van stray onduidelijk was en ze niet eerder hadden verteld dat ik dus moest betalen, heb ik uiteindelijk niks hoeven te betalen nadat ik in gesprek was gegaan met de manager! (Thank god!) Max/maximus lijkt toch hetzelfde?

Op zondag ben ik met Nina en Sarah naar The Hole in the Rock geweest. Het was een boottrip waarbij we dolfijnen hebben gezien en een gat in een rots en zijn we gestopt waarbij we super uitzicht hadden. Leuk dagje!

Op maandag (vanmorgen dus) hebben we een hike gedaan waarbij we 1,5 uur heen hebben gelopen naar een watervalletje en in 10 minuten terug zijn gereden! We hebben namelijk gelift! Eerste keer in m'n leven en we hadden (bijna) meteen raak! Een oud aardig mannetje wilde ons wel weer naar Paihia brengen. Sweet! En ja mam, liften schijnt hier gewoon te kunnen^^
Ik zit nu in de bus terug naar Auckland en morgen ga ik samen met Sarah naar Hahei. Het is me trouwens opgevallen dat ze hier super rare plaatsnamen hebben.. Wel grappig, maar moeilijk te onthouden en op te schrijven.

  • 23 Januari 2017 - 12:50

    Marlieke:

    Hahaha Tes, ik lag me rot om je verhaal! Net Bridget Jones die de drugshond wil aaien: 'ah nice doggie' :p

    Suuuuuper veel plezier nog! X

  • 23 Januari 2017 - 15:32

    Pa:

    Ha schat, weer een leuk verhaal. Met die drugshond kan je het ook omdraaien, wie in hemelsnaam gaat wat zeggen tegen zo 'n iemand als je wat te verbergen hebt!!! Dan val je toch juist op, zo had zij misschien ook kunnen denken...... In ieder geval weer een ervaring rijker. Goed dat je even de discussie aanging, dat scheelde je mooi weer poen. Geniet ze verder.

  • 25 Januari 2017 - 14:57

    Mam:

    Hoi snoes.
    Leuk verhaal. Het is maar goed, dat moeders niet alles van tevoren weten wat je uitspookt.
    Het achteraf kunnen lezen is wel leuk, dan kan ik toch nog lekker commentaar geven.
    Liften moet je nooit alleen doen, je was met meerderen, dan is het anders.
    Gelukkig ben je een verstandig kind, daarom reis jij alleen. Knap hoor. Wie doet jou na, behalve je zus dan!
    Veel plezier nog en kijk goed uit, dat zeggen moeders altijd.

    XXX Mam.

  • 27 Januari 2017 - 16:02

    Leonie Kollmer:

    He die Tessie,

    Nou nou wat beleef jij veel , en prachtig om je verhalen te lezen. Ik doe je het niet na hoor maar heb ook niet zoveel poen hahaha, en durf ook niet te vliegen etc . schijtert ben ik he Ja en vroeger was het al een hele belevenis als je op tienertoer door Nederland ging.Dat heb ik wel gedaan.
    Ik en ook Otto wensen je nog heel veel reisplezier toe en we volgen je vanaf nu.
    Ik mail je ook nog ff op je e-mail, je weet alwel waarover w.s. want je vader heeft al wat gevraagd.
    Nou Tessie tot horens, geniet ervan,
    Liefs Leonie kollmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. 2016
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 4324

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 31 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: