Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef

Blijf op de hoogte en volg

19 December 2016 | Australië, Cairns

Zo. Ik ben net terug gekomen van 3 dagen duiken op Great Barrier Reef. Wat was dat awesome zeg!
Op woensdag ging de wekker om kwart over 7, want een uurtje later werd ik opgehaald. We reden naar de duikschool waar we eerst in een klaslokaal werden gedropt. Er was een Canadees koppel dat op huwelijksreis was, een broer en een zus uit Cairns van 17 en 18 jaar oud, een broer en een zus uit London, 2 broers van in de 50 uit Melbourne, 2 Zweedse vrienden, een Australiër van in de 40 en ik. Iedereen sprak vloeiend Engels, dus ik moest als Dutchie even inkomen. Al die termen over duiken in het Engels is vrij pittig. Na een paar filmpjes te hebben bekeken moesten we aan de hand daarvan vragen beantwoorden. Na de lunch gingen we dan eindelijk het water in. Maar eerst moesten we 24 baantjes heen en weer zwemmen met een snorkel in. Natuurlijk vergat ik gelijk te tellen , dus toen de rest klaar was wist ik, omdat ik iets later begon, dat ik nog een paar baantjes heen en weer moest. Ook moesten we 10 minuten op 1 plek kunnen blijven zwemmen, ook wel watertrappelen genoemd haha. Makkie;)
Hierna kregen we onze duikspullen en moesten we een paar keer achter elkaar alles in elkaar zetten en uit elkaar halen, zodat we dat goed onder controle hadden. In het zwembad moesten we allemaal verschillende soorten oefeningen doen. Zoals je duikbril halfvol en daarna vol laten lopen met water en dan zorgen dat het water weer eruit ging, je zwemvest onder water van je rug afhalen en daarna weer omdoen, wat te doen als je geen lucht meer hebt en nog veel meer. De volgende dag werd ik nog vroeger opgehaald, namelijk om half 8 al. We begonnen gelijk in het zwembad, wat trouwens in het midden van het bad 4 meter diep was, waardoor je goed kon oefenen. Met de lunch gingen we ergens burgers eten en toen we terug kwamen was het tijd om het examen te doen. 50 vragen en uiteindelijk had ik er maar 5 fout, dus geslaagd! Whoop whoop!
Op vrijdag gingen we naar het Great Barrier Reef met 37 man. Ik had toch maar voor de zekerheid wat seasickness tablets ingenomen, want ik wist niet hoe ik me zou voelen. Na 3 uur varen waren we op de plek van bestemming aangekomen en gingen we vrijwel meteen onze eerste duik maken. Vanwege de airconditioning in m'n hostel de afgelopen 4 dagen had ik een beetje last van m'n keel, dus was eerst bang dat ik het niet mocht doen. Maar gelukkig mocht ik gewoon. Ik had wel even moeite om m'n oren te klaren, dus het duurde even voordat ik op de bodem zat. Hier moesten we verschillende skills doen die we ook in het zwembad hadden geoefend. zoals je duikbril vol laten lopen met water en nog een paar dingen wat ik alweer vergeten ben. Na een geweldige eerste duik, hadden we nog 1 duik op de planning staan voor die dag.
Na duik 4 heb ik mijn certificaat in ontvangst mogen nemen! Jeeeh, ik mag nu 18 meter diep duiken. Bij die duik ben ik per ongeluk al 18,3 meter diep gegaan, oeps..
In totaal heb ik 7 duiken gemaakt, waaronder een nachtduik op de zaterdagavond. Dat was best eng/raar, want je ging in groepjes met een zaklamp het donkere water in. Er zijn veel vissen die 'slapen', maar ook veel roofvissen die dan actief zijn. Als je bijvoorbeeld schijnt op een klein visje, duikt er zo een grotere vis op en weg klein visje.. Achteraf was het zo vet om mee te maken en ik heb zoveel gezien! Zo heb ik een haai gezien, een mega grote en een iets kleinere schildpad, Nemo, Dory en een heleboel soorten andere vissen. En natuurlijk heel veel koraal. Op zondag hadden we nog 3 duiken op de planning staan en gingen we rond lunchtijd weer terug naar Cairns, waar we om half 4 weer aankwamen. Dit was echt een geweldige ervaring! Gisteravond ben ik nog met de groep uiteten geweest en vandaag moest ik vroeg op en zit ik nu in de bus naar Townsville. Daar blijf ik 2 dagen en ga dan richting Airlie Beach en dan naar Whitsundays.
Ik ga nu maar eens genieten van een 6 uur durende busreis.
Kusjes!

  • 19 December 2016 - 13:02

    Pa:

    Weer een leuk verhaal en zijn we weer bij!!

  • 20 December 2016 - 16:00

    Marijke:

    wauw, wist niet dat je zo een durfal bent. Skydiving en duiken. Geniet maar doe ook voorzichtig.
    Heel veel groetjes en kijk uit naar t vervolg van je reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. 2016
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 4325

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 31 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: