Happy new year! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Blijf op de hoogte en volg

05 Januari 2017 | Australië, Hervey Bay

Op dinsdag ben ik met de bus richting Rocky vertrokken! Ook wel Rockhampton genoemd;) Toen ik 's avonds aankwam werd ik gelukkig opgehaald met 2 andere Duitse meisjes vanaf het pompstation waar we gedropt werden. Het regende onderweg en blijkbaar is de bus niet waterdicht, wat tot gevolg had dat mn backpack zeiknat was. Gelukkig had ik bijna alle kleren in tassen zitten, waardoor de 'schade' bleek mee te vallen, maar waren m'n handdoeken wel nat en m'n pyjama ook. Maar goed, er zijn ergere dingen in het leven!
Die avond heb ik met Marie, een Duits meisje, ergens gegeten. In onze kamer zat ook een Belgische jongen genaamd Thomas. Met hem ben ik de volgende dag naar een dierentuintje gegaan wat gratis was. Er waren welgeteld 3 dingo's, 3 papegaaien, 2 otters, 5 chimpansees, een emoe, kangoeroes, 2 koala's, wat krokodillen en vogels aanwezig. Maar we waren wel op tijd voor het voeren van de chimpansees en de otters. Het grappige was dat de chimpansees hun yoghurt aten met een lepel en daarna hun bakje weer terug gaven aan de verzorger.
Na wat gelopen te hebben door de dierentuin zijn we weer terug gegaan naar het hostel. Die avond ben ik met Thomas ook naar Bull Riding geweest. Mensen die op een stier gingen zitten en proberen zo lang mogelijk te blijven zitten terwijl het beest letterlijk te keer gaat. Heel leuk om naar te kijken;)
De volgende dag heb ik lekker gechilled bij het zwembad en heb ik een spannend boek uitgelezen. Er was een kleine kermis in de stad en daar ben ik nog heen geweest in de avond. De zweefmolen ging super hard en het leek ons leuk om ons weer als kind te gedragen en hebben een kaartje gekocht om erin te gaan. Achteraf niet zo goed idee, want blijkbaar kan ik het niet meer aan.. Ik kwam best misselijk en duizelig die zweefmolen uit. Zo niet chill. Gelukkig voelde ik me na een tijdje weer de oude en ben ik m'n backpack weer gaan inpakken en ben lekker vroeg m'n bed in gedoken. Donderdag op vrijdagnacht ging de wekker namelijk al om 2 uur, want m'n bus ging op een heerlijk tijdstip, namelijk om half 4 's nachts richting Agnes Water. Daar kwam ik 3 uur later, om half 7 (ja ik kan rekenen:p) aan! Ik merk trouwens wel dat m'n woorden en zinnen soms niet helemaal meer kloppen omdat ik zoveel Engels spreek en bijna geen Nederlands spreek. Maar goed. In Agnes Water aangekomen ben ik naar het strand gelopen via een klein paadje wat 5 minuutjes lopen was. In Adelaide was ik naar een museum gegaan waar in een filmpje te zien was dat er hele grote spinnen leven in holletjes in de grond. Nou raad je het misschien al. Ik kwam een heleboel van die holletjes tegen.. Ik helemaal panisch natuurlijk en ik zag serieus in 1 zo'n holletje van die pootjes..
Ik heb zelfs aan mensen gevraagd op het strand of daar serieus spinnen in leven, maar het antwoord was dat er krabben normaal in leven. Zo ver van het strand?!
Na een wandeling op het strand was ik toch wel heel erg moe en kon ik gelukkig om 9 uur m'n kamer al in. Daar heb ik nog heel leuk met meiden gepraat die weer weg gingen helaas, maar kon toen lekker m'n bedje in duiken. Begin van de middag werd ik wakker en na de lunch ben ik naar het gedeelte van het strand gelopen waar de lifeguards werken. De golven waren erg wild en ik moest serieus m'n bikini goed vasthouden omdat ik anders zonder zou eindigen haha. Terug in het hostel heb ik Joeri ontmoet. Yes! Eindelijk een Nederlander;) Met hem ben ik 's avonds naar het strand gelopen en toen kwam m'n verlossende antwoord! Er leven krabben in de holletjes! Na een prachtig uitzicht op het heelal met echt een heleboel sterren en ook vallende sterren, kon je zien dat de aarde draaide omdat de sterren opeens op een andere plek stonden. Na een paar uur zijn we weer terug gegaan en mocht ik lekker helemaal in m'n uppie in een kamer met 6 bedden slapen. Chill zou je denken. Dat was het ook, totdat ik opeens om 3 uur 's nachts vaag wakker werd van een brandalarm. Ik gelijk de gang op en zag natuurlijk helemaal niemand. Neee, heb ik weer.. Maar na een tijdje zag ik gelukkig mensen verschijnen. De receptie werd gebeld en na 15 minuten kon ik weer verder tukken gelukkig. Niks aant handje!
De volgende dag heb ik een fiets gehuurd en ben naar Town 1770 gefietst en heb ik daar gechilled. Het was de 31e, dus na lekker gedoucht te hebben ben ik met Joeri, een groep Australiërs en 2 Amerikanen drankspelletjes gaan spelen. Rond 21 uur gingen we naar de tavern. Een kroeg waar iedereen was. Het nieuwe jaar hebben we daarentegen op het strand ingeluid! De groep bestond eerst uit 10 mensen en op het strand waren er nog 6 over. Jammer genoeg heb ik maar 3 pijltjes vuurwerk gezien. Dus niet helemaal het gevoel dat het oud en nieuw was. Terug bij het hostel hebben we nog wat gedronken en onze zwemkleding aangetrokken om vervolgens weer terug naar het strand te gaan om onze nieuwjaarsduik te maken. Met 5 mensen over hebben we onze duik 's nachts gemaakt en het water was zo warm! Heerlijk!
De volgende ochtend heb ik met Joeri een fiets gehuurd en zijn we 2 uur gaan suppen (op een surfboard peddelen) in Town 1770. Goed sportief begin van het nieuwe jaar!
Op 2 januari zou ik om 6.30 de bus richting Hervey Bay pakken, maar gelukkig kon ik met David en Brandon (de Amerikanen) mee rijden met nog 2 Duitse meiden. Gezellige roadtrip. In Hervey Bay heb ik 's avonds kangoeroe gegeten. Dit smaakte wel goed gelukkig;) Na wat Goon te hebben gedronken ben ik weer terug naar het hostel gelopen, want de wekker ging om kwart voor 7. Natuurlijk heel rot geslapen, omdat ik denk ik bang was om me te verslapen. Ik werd om half 8 opgehaald om naar Fraser Island te gaan. Ik ging met de Cool Dingo Tour en het is zeker een aanrader. Ondanks dat je met 40 mensen bent in een grote (roze) bus, was het echt dikke prima! Goede slaapplekken, goed eten en een leuke tourguide die ons overal naar toe bracht en veel vertelde. Ik heb vrienden gemaakt met mensen die ook alleen aan het reizen waren! Dit waren Engelsen, een Belg, een Canadees, een Zwitser en een Duits meisje. Hele leuke groep!
Op Fraser Island heb je alleen hobbelige zandweggetjes waar 1 auto of bus kan rijden. Soms heb je dan plekken waar de auto's aan de zijkant kunnen wachten als er een tegenligger aan komt. Dan moet de ander in z'n achteruit om plaats te maken.
We zijn onder ander naar Lake McKenzie gegaan, hebben een lange wandeling gemaakt door het regenwoud en heb ander meertje gezien waar echt honderd muggen je lek prikken. Gelukkig had ik m'n muggenspray met DEET bij me

  • 05 Januari 2017 - 12:11

    Pa:

    zijn we weer op de hoogte, leuk om te lezen schat!!

  • 13 Januari 2017 - 13:44

    Nardi:

    Gezellige verhalen Tessie!! Je maakt wat mee!
    Ik heb, op advies van Bab, mijn mailadres toegevoegd. Is dat goed?
    Veel bijzondere dagen nog, groet, Nardi

  • 16 Januari 2017 - 01:09

    :

    Ja, hartstikke leuk juist Nardi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. 2016
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 4332

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 31 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: