Dat was em dan:( - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu Dat was em dan:( - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu

Dat was em dan:(

Blijf op de hoogte en volg

17 Januari 2017 | Australië, Sydney

Inmiddels is mijn trip in Australië bijna afgelopen na 1,5 maand. Poeh, wat gaat de tijd snel. Morgen vlieg ik naar Nieuw Zeeland. Nieuw land, nieuwe avonturen en nieuwe mensen. Maar wauw, wat is Australië geweldig zeg!
Ik ben nu 6 dagen in Sydney en daarvoor was ik in Byron Bay en in Noosa. Leuke plaatsjes en heb lekker gerelaxt.
Toen ik op donderdagochtend heel vroeg aankwam in Sydney, moest ik nog een uurtje wachten voordat de receptie open ging. Die ging om 8 uur 's morgens open en gelukkig kon ik meteen m'n kamer in en heb ik eventjes wat slaap kunnen pakken. Ik had namelijk de nachtbus gepakt van Byron naar Sydney en in een bus kan ik toch slecht slapen. Toen ik uiteindelijk wilde gaan slapen om half 3 's nachts, nadat ik een heel spannend boek had uitgelezen, en net een goeie slaappositie in had genomen, werd er door de buschauffeur omgeroepen dat we 3 kwartier zouden stoppen. Fijn. Toen ben ik maar even gaan Skypen met het thuisfront.
In het hostel kreeg ik na m'n dutje van een kamergenoot te horen dat er een 'free walking tour' was wat om half 3 begon en ongeveer 3 uur duurde. We zouden langs allemaal verschillende plekken komen zoals The Opera House, Harbour Bridge en nog veel meer. De moeite waard en ben heel blij dat ik ben gegaan, want heb er hele leuke mensen ontmoet! 3 dutchies, een Australiër en een Schot. Met Sandra, Karolina en Jordy (de dutchies) ben ik de volgende dag naar het geweldige Bondi Beach gegaan! Daar heb ik een lifeguard gezien die ik herkende van de tv serie van 8 jaar terug ofzo. Geweldig! Want hier voor wilde ik al heel graag naar Australië toe. Ook al is het strand niet eens zo heel boeiend;)
Op zaterdag ben ik naar het Sydney Festival gegaan met Sandra en Myra. Sandra kent Myra uit Nederland en zij had 2 Australiërs in Nieuw Zeeland ontmoet en eentje gaf een afscheidsfeestje en toen zijn San en ik gezellig mee gegaan. Daar hebben we aan het einde van de middag en in de avond in een heel leuk tentje gezeten.
De volgende dag ben ik samen met Sandra naar de Blue Mountains gegaan en hebben we daar een hike gedaan. Het duurde even voordat we er waren, want we moesten eerst met de bus en daarna met de trein. Altijd fijn die werkzaamheden aan het spoor. Heb voelde alsof ik weer in Nederland was haha. Het was daarentegen echt prachtig om de Blue Mountains te zien.

Op maandag ben ik eerst naar de tattooshop gegaan en heb daar een kleine tattoo laten zetten!! (Sorry mam en pap!) Ik heb er in ieder geval goed over nagedacht en ben super blij met het eindresultaat. Daarna zijn we naar Manly Beach geweest. Daar kom je met de ferry en je vaart dan mooi langs The Opera House en de Harbour Bridge. Het zonnetje scheen, dus ik heb weer wat mooie foto's kunnen maken!
In Nederland vond ik jammer genoeg sushi nooit lekker, maar Sandra zou met Myra die avond sushi gaan eten en ik dacht, ik probeer het gewoon. Nou, het was super lekker en gezellig! Alleen met stokjes eten is nog niet helemaal mijn ding. Ik ben in ieder geval blij dat ik mee ben gegaan! Nu hopen dat de volgende x in Nederland de sushi net zo lekker smaakt;)
Het is nu alweer dinsdag en laatste dag hier in Sydney. Ik ben nog met Bram, een Nederlandse jongen die ik via Sandra heb leren kennen, naar het festival geweest en heb nog heel goedkoop lekker Chinees gegeten. Nu ben ik weer in het hostel deze blog aan het schrijven.
Maar Sydney, wauw, wat een geweldige stad! Hier zou ik wel willen wonen! En nee, pa, ma en de rest;), waarschijnlijk kom ik begin maart gewoon weer terug. Maar doe geen beloftes hoor!;)

  • 17 Januari 2017 - 12:05

    Froukje:

    Leuk Tes!! En trust me, er zijn nog zoveel geweldige plaatsen in de wereld... :)

  • 17 Januari 2017 - 12:49

    Leon:

    Lekker bezig Tes! En 1.5 maand gaat idd heel snel voorbij. Gelukkig heb je ook nog even voor de boeg :)

  • 17 Januari 2017 - 13:11

    Pa:

    Weer een leuk verhaal, je maakt maar mooi van alles mee daar. Benieuwd hoe dat in Nieuw Zeeland is, zijn de mensen daar net zo open en aardig.... Je zult het zien. Ach ja, die tattoo...... hoor net op de radio als er maar geen rood in zit, dat kan een flinke allergie geven..... Zal mijn mening geven als je thuis bent en ik hem kan zien, lijkt in ieder geval erg mooi, maar......... Hahaha. Ja ja je pa....altijd wat te zeuren.... Geniet ze verder schat!!

  • 17 Januari 2017 - 23:28

    Crystel:

    Tesss, leuk om je belevenissen te lezen!! Wat een gave tijd lieve schat! Enjoy!!

  • 17 Januari 2017 - 23:42

    Sandra :

    Haha leuk om zo ook ns jemand anders verhaal te lezen! Het was gezellig, geniet van nieuw zeeland :D

  • 17 Januari 2017 - 23:43

    Sandra:

    Oh en natuurlijk respect voor de tattoo en de sushi!! ;) tof om te zien en gezellig dat je gewoon mee ging :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. 2016
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 4316

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 31 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: