Merry Christmas! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu Merry Christmas! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!

Blijf op de hoogte en volg

26 December 2016 | Australië, Airlie Beach

Ik zit lekker op m'n balkonnetje deze blog te schrijven. Het is hier heel warm (meer dan 30 graden) en het is zo raar omdat het in Nederland zo koud is. Ik ben vorige week woensdagavond aangekomen in Airlie Beach. Ik was eerst nog in Townsville 2 daagjes waar ik in een heel chill hostel met zwembad op het dakterras verbleef. De eerste dag had ik het plaatsje een beetje verkend en 's avonds heb ik lekker bij het zwembad gelegen met een ander Nederlands meisje die ik daar heb leren kennen. De volgende dag ben ik naar Magnetic Island gegaan. Je kan voor 33 dollar met de boot heen en weer. Bij de bus heb ik een hele aardige vrouw ontmoet die het aardig goed voor mekaar had. Zo woonde ze in Hong Kong, maar had een eigen hotel in Turkije en zou op Magnetic Island ook een huis gaan kopen. Zij vertelde me wat leuk was om te doen en dus ben ik naar Horshoe Bay gegaan. Daar was een heel leuk strandje waar je op een afgezette plek kon zwemmen. Je kan namelijk op veel plekken niet zwemmen vanwege de kwallen. De volgende dag vertrok de bus richting Airlie Beach en heel toevallig kwam ik hetzelfde Nederlandse meisje weer tegen van 2 dagen terug, die op Magnetic Island een nacht verbleef. Na 3,5 uur waren we aangekomen in Airlie Beach en moest ik eerst 15 minuten lopen naar m'n hostel. Nadat ik m'n spullen bij het hostel had gedropt ben ik op zoek gegaan naar eten en ben ik uiteindelijk in een bar beland waar ik opeens mijn naam hoorde. Daar zat Elize, het Nederlandse meisje die ik op de 6-daagse tour had leren kennen van Adelaide naar Alice Springs en waar ik in Cairns ook mee was. Hoe toevallig?! Na wat biertjes gedronken te hebben gingen we naar een Ierse Pub waar een bandje speelde. Om 2 uur vond ik het tijd om naar het hostel terug te gaan en ben ik lekker m'n bedje in gedoken.
In Cairns, maar ook in Airlie Beach (en waarschijnlijk meerdere plekken) heb je de Lagoon. Een zwembad in de stad waar iedereen heen kan. Daar heb ik met Elize op donderdag lekker gezond en gezwommen. Het valt me hier trouwens op dat bijna alle openbare plekken, dus ook de toiletten, er super schoon uitzien en de wc's gewoon toiletpapier hebben. Dat is in Nederland dus totaal niet zo. Ook heb je op bepaalde plekken een barbecue staan die iedereen zou kunnen gebruiken. En dat is zelfs schoon! In Nederland zou dat of heel vies zijn, of iemand zou het gelijk kapot maken ofzo.
Op vrijdag ging m'n tour naar de Whitsundays! Daar heb ik onder andere 2 Nederlandse meiden ontmoet die beide Maaike heten. Lekker makkelijk;) We waren met een groep van 18 man. Op vrijdag zijn we op 2 plekken wezen snorkelen. Hier heb ik wederom een schildpad gezien en een super rare zeester, wat echt op een knuffeldier leek. Het was paars en was best groot. En natuurlijk heb ik ook een heleboel vissen en koraal gezien. Elke keer als je wil zwemmen, moet je een stinger suit aan, zodat de kwallen je niet kunnen steken. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten en daarna ging een groepje voor op de boot de hot tub in met bubbels en heel veel schuim. Ik zat achter met de rest van de groep te kijken hoe Mick ('de captain') een heleboel inktvissen ving. Wij mochten het ook proberen, dus ook ik heb een inktvis gevangen. Die beestjes zien er super raar uit trouwens. We vingen ze met een lokaas en als je ze op de boot probeerde te trekken spoten ze hun inkt overal naartoe. Conclusie was dat de witte boot aardig zwart werd haha. Ondertussen kwam er een heleboel schuim van de hot tub voorbij gevlogen, dus toen had ik wel een beetje het gevoel dat het sneeuwde. Die avond heb ik zelfs een inktvis schoongemaakt! Je moet ze heel voorzichtig open snijden, want als je het inktzakje (of hoe je dat ook noemt) raakt, dan heb je overal inkt en maakt het schoonmaken nog moeilijker en viezer. Ik was heel traag met schoonmaken, maar toch is het me gelukt! Whoehoeee!
De volgende dag stonden we al vroeg op en na een ontbijtje te hebben gehad gingen er een paar mensen duiken en de rest ging snorkelen. Hier ook een heleboel vissen gezien, maar toen we naar de volgende plek gingen met de boot, was dat toch wel het hoogtepunt. Als je niet van vissen houdt, dan moet je daar zeker niet zwemmen. Want het leek serieus alsof je bij de school hoorde. Daar waren zoo veel vissen! En ook super grote die ongeveer 1,5 meter waren! Zo was er een mega vis die George heet, maar was er ook een hele enge zwarte grote vis, die blijkbaar de op 2 na snelste vis is. Daar kon je de tanden zien en soms kwam die recht op je af gezwommen en ging dan op het laatste moment de andere kant op. Eng!
We zijn naar een strandje geweest waar het zand zijde zacht is. Je kan je sieraden daar schoon maken en dat ziet het er weer gloednieuw uit. Of je kan je huid met zand scrubben en dan zie je er weer een paar jaartjes jonger uit

  • 26 December 2016 - 10:58

    Froukje:

    Leuk hoor Tes!! En ja zal nog wel vaker steeds dezelfde mensen tegenkomen ;)
    Dat laatste strand, was dat dream beach??
    Veel plezier nog!! Xxx

  • 26 December 2016 - 20:19

    Pa:

    Ha schat, zijn we weer extra op de hoogte...... jij inktvis schoon gemaakt, kan niet wachten totdat je ze hier ook vers koopt en schoon maakt voor de maaltijd, hmmmmmmmmmmmmmm lekker. Helaas kon je het kerstfimpje niet open krijgen maar via de app lukte het alsnog...... Geniet ze verder en tot de volgende keer. pap

  • 31 December 2016 - 13:50

    Mam:

    Hoi schat ,

    Wat een prachtig verhaal. Je schrijft net zo leuk als je zus destijds.

    Bijna Nieuwjaar voor jou. Over 5 minuten is het een feit........ 2017. Happy New Year.
    Hopelijk een jaar vol liefde en geluk.
    Ook het vinden naar een nieuwe baan en wat er nog meer op je verlanglijstje staat!
    Je hebt het naar je zin. Wij missen je heel erg en nog vele met ons.
    Geniet , geniet , maar verlies jezelf niet.

    XXXX Love You.

    Dikke smakkerd Mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. 2016
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 4314

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 31 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: