De tour zit er alweer op - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu De tour zit er alweer op - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tessie-ver-weg - WaarBenJij.nu

De tour zit er alweer op

Blijf op de hoogte en volg

13 December 2016 | Australië, Cairns

Op het moment zit ik lekker buiten te ontbijten bij een schattig cafeetje in Alice Springs waar het om 10.30 uur al 34 graden is. Gisteravond ben ik na een 6-daagse tour in Alice Springs aangekomen. Op dinsdagochtend werden we om half 7 in Adelaide bij het hostel opgehaald door onze tour gide: 'fucking' Craig. Ik zal even uitleggen waarom dat woord. Er was een liedje dat over Craig ging, waar werd gezongen: 'I'm fucking Craig'. Dus vanaf toen noemde we hem zo. Hij vond het hilarisch.
Het is alweer een week geleden toen we werden opgehaald, dus het is even nadenken wat we allemaal gedaan hebben. Maar we zaten voornamelijk elke dag uren in de bus. De groep bestond uit 16 man en Craig. Er waren 3 Engelsen, een Amerikaan, een Spanjaard, 2 Italianen, 2 Dutchies, 1 Franse, 2 Noren en 4 Duitsers. En het was echt een geweldige groep! 
Op dinsdag hebben we ongeveer 8/9 uur gereden in de bus. Ondertussen hebben we gestopt in een plaatsje genaamd Laura en daar een heerlijk ijsje gegeten. In Wilmington hebben we geluncht en bier ingeslagen omdat hier de prijzen nog redelijk waren. Na een stuk gereden te hebben, hebben we een hike van 2 uur gedaan. De afstand was niet eens zo lang, maar omdat we allerlei soorten maten stenen moesten beklimmen duurde het wat langer. Hier heb ik de bruine slang gespot. Dat is de op 2 na dodelijkste slang werd mij verteld. Gelukkig zaten we in de bus toen die overstak. 
We kwamen rond half 5 aan in Quorn. Een plaatsje waar alle pubs naast elkaar zitten aan 1 weg. Hier hadden we een huisje en buiten waren verschillende kamers waar we een bed konden claimen. De volgende dag ging de wekker al om 4 uur. Gelukkig ben ik wel een ochtendpersoon, maar om dat nou elke dag te doen... Alleen op zondag mochten we om 6 uur ons bed uit. Yes, 2 uurtjes langer slapen!
Op woensdag zijn we naar Coober Pedy gegaan en hebben we in een grot geslapen. Dit was lekker koel. We hadden hier een rondleiding gehad in een mijn waar Opaal (een edelsteen) werd opgegraven, maar waar ook huizen in de mijnen werden gebouwd vanwege de warmte buiten. In de grot was het namelijk heerlijk koel en buiten kon het wel meer dan 45 graden worden. In de grot bleef het altijd, winter of zomer, rond de 20 garden. Ook zijn we naar een kangoeroe opvang geweest waar op dat moment 4 volwassen kangoeroes en 4 baby kangoeroes verbleven. Dit wordt gerund door een ouder echtpaar en een vrijwilliger. Het is heel zwaar werk, want elke baby kangoeroe moet om de 4 uur gevoed worden. De baby kangoeroe die wij zagen heette Brody en was 5/6 maanden oud en leerde dus springen. Dat zag er zooo schattig uit! 's Avonds hebben we heerlijk pizza gegeten en zijn we naar de pub gegaan. En om de avond af te sluiten hebben we nog bij de grot een kaartspel gedaan. 
Op donderdag ging de wekker weer vroeg, dus na een paar uurtjes slapen gingen we de bus in om lekker meer dan 10 uur te rijden richting Kings Canyon. De reis ging daarentegen super snel, want we hebben allerlei spelletjes gedaan. Voornamelijk weerwolven. We zijn voor de lunch gestopt ergens in plaatsje genaamd (als ik het goed heb) Erldanda. En wie spot ik daar, het echtpaar waar ik in het vliegtuig naar Melbourne naast zat. Hoe toevallig?!
In Kings Canyon kwamen we in de middag aan en hadden we lekker tijd voor ons zelf. Dus we hebben met z'n allen bij het zwembad gelegen. Die avond heb ik voor het eerst in een 'swag' geslapen. Voor de mensen die het niet weten, het is een soort slaapzak waar een matras in ligt en je vervolgens weer met een normale slaapzak in gaat. Je ligt gewoon in de buitenlucht en dat betekent dat er allemaal dieren in kunnen kruipen. Dat was mijn geval, want ik ben tot de conclusie gekomen dat mieren kunnen bijten.. Geen fijne nacht gehad en volgende dag super moe dus. We hebben een hike gedaan waarbij we 3 uur hebben gelopen en we geweldig uitzicht hadden. Toen vervolgde we onze tour naar Uluru. Hier hebben we 2 nachten geslapen in Swags en heb toen heerlijk geslapen overigens. Hier hebben we op zaterdagmorgen de zon op zien komen en hebben we een hike gedaan van 5 kilometer in Kata Tjuta. Die dag heb ik ook geskydived!! Whoop whoop! Zo awesome! We gingen eerst 20 minuten van het mooie uitzicht genieten en daarna ging het deurtje open en sprong ik samen met Jay het vliegtuig uit. De vrije val was ongeveer 220 miles per hour, dus dat ging redelijk snel. Daarna heb ik lekker aan het zwembad gelegen en 's avonds heb ik kangoeroe gegeten. Wel lekker, maar ook raar om dat voor het eerst te eten. 
Op zondagmorgen hebben we 12 kilometer gelopen rondom Uluru. Het was fucking zwaar, maar hell yeah, I did it!! 
De volgende dag was het alweer de laatste dag en gingen we naar Alice Springs en hebben we de tour afgesloten met een heerlijk etentje in een restaurant en daarna zijn we de pub ingedoken. 
Op maandag hebben we met een paar mensen geluncht en zijn we naar het 'reptile centre' gegaan. Hier heb ik een slang, een leguaan en een ander soort reptiel vast mogen houden. Super leuk om een keer te doen. De slang was een groot beest wat toch 6 kilo woog, dus het was best zwaar om om je nek te hebben. 
In de middag ging m'n vlucht naar Cairns en nu zit ik in het hostel. Ik heb heerlijk lang geslapen, want moest toch wel even wat uurtjes inhalen. Inmiddels ben ik dan ook de rest van m'n verhaal in het hostel aan het schrijven. Het is nu dinsdagochtend en het is hier super warm en benauwd en af en toe regent het echt keihard. Morgen ga ik beginnen aan m'n duikcursus, zin in!:)

  • 13 December 2016 - 08:10

    Zoë:

    Wauw wat heb je al veel gedaan! Klinkt super leuk allemaal xxx

  • 13 December 2016 - 09:00

    Pa:

    Weer fantastisch verhaal schat, gelukkig horen wij ook tussen door het één en ander... Geniet ze, pap

  • 13 December 2016 - 14:22

    Mam:

    Hoi snoes,

    Wat een leuk verslag. Wat je allemaal al gedaan hebt, zou ik niet durven.
    Het weer is hier een beetje somber, motregen en ong. 8 graden.
    Lekker met een boek op de bank en binnen 21 graden.
    Zelfs de poes wil niet naar buiten.
    Leuk, dat je het naar je zin hebt. Geen heimwee, dus!
    Het voelt voor mij of je dichtbij bent, komt door de App's .
    Geniet en wij kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Ps Waar smaakt een kangoeroe naar? Kip of een aparte smaak, die wij niet kennen.

    Nou schat, succes en denk aan DEET en Zonnebrandmiddel.

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Mam


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. 2016
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 4315

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 31 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: